torsdag 4. juni 2009

Store Øyeblikk - Christian Paasche - Arvesens etappeseier


Jeg begynner å grine, jeg


Rørt: TV2-kommentator Christian Paasche var meget rørt etter Arvesens målgang. Her med kollegaene Johan Kaggestad (venstre) og Dag Otto Lauritzen. (FOTO: Lise Åserud/Scanpix)

Sted: Foix, Frankrike
Dato:
16.juli 2008
Arrangement:
Tour de France. 11.etappe
Kommentatorer:
Christian Paasche, Johan Kaggestad og Dag Otto Lauritzen.

Mange vil huske Kurt Asle Arvesen, som en av de mest uheldige i Tour de France, men også som jernmannen som aldri gav opp. Flere ganger var han uheldig og veltet på sykkelen og i 2005 holdt det nesten helt inn, da han ble slått på målstreken av en italiener. 16 juli 2008 kom endelig gjennombruddet og dagen Arvesen og mange nordmenn hadde ventet på.

- Jeg unnet han det fordi han hadde vært så nærme i 2005. Det ble en ut av deg selv-opplevelse. Jeg kjente at alle følelsene kom veltende over meg, og det er noe av det morsomste jeg har opplevd, sier Christian Paasche som kommenterer verdens største sykkelritt for TV2.

Kurt Asle Arvesen var med i gruppen, som gjorde brudd fra hovedfeltet etter 39 kilometer av den 11 etappen av touren. Fire kilometer før slutt gjorde nordmannen et nytt brudd, og med seg på lasset fikk han med seg tre mann. Denne gangen hadde han marginene med seg og han slo sveitsiske Martin Elmiger og italienske Alessandro Ballan på målstreken. Inne i kommentatorboksen til TV2 lot Paasche følelsene få utløp.

- Det var noe jeg brukte mye tid på, og det var ekstra gøy at det var en nordmann som vant. Du glemmer at du har headsett, det har litt med at du er engasjert. En lever seg inn i det hele og jeg blir veldig lett revet med, fortsetter Christian Paasche.

- Men du har en dårlig posisjon, har du ikke det da? Balland er til venstre, nå må du komme igjen, Kurt. Kom igjen, Kurt. Kom igjen, Kurt. Det holder helt til kassa. Kom igjen, kom igjen, kom igjen, kom igjen, kom igjen, kom igjen. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Åhhhh, det var Kurt Asle Arvesen, det var Kurt Asle Arvesen!

Hør Paasches elleville kommentering av Arvesens seier her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar